29 Eylül 2012 Cumartesi

adını ne koysam 12


**ben onunla sürekli görüşüyordum ya
  -ee
  -(yalancı anlatıyor)bir gün evine gittim.bana resimlerini gösterirken
 bir erkekle resmini gördüm
 kim olduğunu sorduğumda
 aman boşver eski erkek arkadaşım dedi
 yakışlıklıymış dedim sadece
 ama öküzün teki olduğunu söyledi
 ben o zaman üzerine fazla gitmedin
 biliyordum çünkü anlatmayacağını.
 neyse aradan zaman geçti
 bi gün yine beraberken telefonuna mesaj geldi bilgenin
 ben istemsizce kelebekten mi dedim
 o da galiba diye telefona baktı ama
 suratı değişti
 hayırdır dedim
 yok bişey dedi
 kimden miş dedim
 benim eski sevgilim dedi
 ne yazıyor bir sorun mu var dedim
 köpek gibi pişman sürekli yazıp durmaya başladı dedi bilge
 ben yine üzerine gitmedim
 çünkü ben baskı yapmazsam
 bilgenin paylaşmak için beni seçeceğini biliyordum
 bekledim bekledim
 bir gün nasıl tanıştığınızı sordum bilgeye
 anlatmaya başladı o zaman
 eski sevgilisi ile 3 sene çıkmışlar
 evlilik aşamasına gelmişler
 planları bile yapılmış ama çocuk askerden gelince evleneceklermiş
 -ismi ney bu çocuğu bilge dedim
 yalancının bana verdiği isim bilgenin telefonunun kayıtlı olduğu kişiydi
 -ee devam et dedim
 yalancı devam etti
 -çocuğun askerliği belli olmuş nereye gideceği
 beraber üzülüyorlarmış
 bir gü bilge kuzeni ile dışarı çıkmış bi yere oturmaya gitmişler
 kuzeni sevgilisi falan
 bu arada çocukla bilgenin babası da tanışıyormuş
 ve aralarındaki ilişkiyi ve çocuğun ciddiyetine güveniyormuş
 çocuk istemeye geleceğiz diye haber bile yollamış
 askerden önce söz nişan bişey takalım demişler ama
 bilgenin babası benden sana söz askere sağ salim git gel demiş
 ilişkileri bu ciddiyette iken
 bilgenin babası çocuğu arayıp bilge nerde biliyor musun diye sormuş
 ama çocuk bilmiyormuş direk bilgeyi aramış
 bilge cevap vermemiş
 çocuk çok sinirlenmiş bilgelerin evinin önüne gelip
 baya bir beklemiş
 bilge gelince
 sen nerdesin?baban bana soruyor benim bile haberim yok
 telefonun niye kapalı diye sinirlenip bir tane tokat vurmuş
 bilge çok kızmış.
 kuzenimleydim,telefonun da şarjı bitmiş
 sen kimsin de bana vuruyorsun diye tartışmışlar
 çocuk yalan söylüyorsun demiş bir de eteğine kızmış niye etekle çıkıyorsun diye
 sanane falan derken çocuk bir daha vurmuş
 bilge ağlayarak yukarı çıkmış
 çocuk bi kaç gün tınlamayıp yüklenmeye devam etmiş
 ben askere gitcem sen benimle olmak yerine orda burda sürtüyon hemde benim haberim yok diye
 bilge de bak görüşcez seninle o vurduğun tokatın acısını senden nasıl çıkarıcam diye yemin etmiş
 bilge bu kavgadan babasına haber etmemiş
 çocuk askere gitmiş
 bilgede onun numarasını bilerek değiştirmemiş
 çünkü bilgeyi arayağını biliyormuş
 çocuk aramış cevaplamamış
 aramış cevaplamamış
 bilge aklı sıra ona acı çektiriyormuş
 bilgeye farklı numaralarda mesaj geliyormuş
 bilge bu numaraları kaydedip bunlara mesaj yazmıyormuş
 askerdeyke yine bu çocuk telefon açmış
 bilge açmış ama konuşmamış
 çocuk telefonda ağlayıp durmuş affet diye
 bilge telefonu kapatmış
 bayram gelmiş
 şehit haberleri de varmış
 üzülmüş bilge
 bu numaralarda birine mesaj yazmış
 bayram mesajı mutlu olsun diye çocuk
 sevdiği için değil ama üzüldüğü için
 mesajı yazmış
 ve o çocuktan mesaj beklerken
 mesaj senden gelmiş çünkü yanlış numaraya basmış
 seninle konuşurken
 seni o sanmış
 ve kendisini başka erkekle aldatıp aldatmayacağını deniyor sanmış
 bilgede sırf ona uyuzluk olsun diye bilerek flört etmiş bu hareketinden dolayı çocuğun
 ısrarla ismini sormuş söylememişsin
 ve sen onunla aynı şehirde yaşadığını ve aynı mahallede olduğunu duyunca
 senin onu ismini öğrenmek için apartmana çağırdığında
 orda yazacak ismin kelebek değil eski sevgilisi olduğunu düşünerek gelmiş
 yoksa hayatta gitmezdim bilmediğim birisi ile telefonda tanışıp buluşmaya dedi bilge
 evin önüne gelip senin ismini görünce çook şaşırmış
 kafamı yukarı kaldırıp kelebeği gördüğümde elim ayağım boşaldı
 ben nefret ettiğim birini görmeyi beklerken
 aşık olacağım birini gördüm dedi
 -hasssiktir lan yalancı doğru mu söylüyon olm dedim
 -dinle olm daha bitmedi dedi yalancı
 -tamam dilin damağın kurumasın su iç nefessiz kalacan şimdi dedim
 sudan bir yudum aldı midesine bile inmeden devam etti
 -sonra ne yapacağını şaşırmış,gerçekten bir tefadüf olduğuna seni inandırmaya çalışmış
 bir ara seni bırakmak istemiş çünkü aklında hala o eski erkek arkadaşı varmış
 ama yapamamış
 çünkü büyüsü mü ne varmış aşkınızın ilk başta görünce aşık olmuş
 ve senin gizemin sürekli çekmiş seni ona
 yani yakışıklı çocuksun onunda etkisi var tabi
 sonrasını biliyorsun zaten baya bir süre de beraber oldunuz
 geçen yaz buluştuk ben yaz okulunda iken
 eski erkek arkadaşı geldi cafeye ama bilge kovdu
 ama kovarken bile hala onu sevdiği mi desem yoksa duygularımı
 var desem bilemedim
 ha bu arada babası hala ilişkileri olduğunu düşündüğü için
 seni uyarmış önce
 bilge ilk uyarmada babasına arkadaşım demiş
 sonra bilge seninle mesajlaşırken
 babası görmüş
 kim bu demiş geçenki arkadaşım demiş
 mesajlaşma devam etmiş ama senin sandığı gibi
 sen babası ile değil bilgenin kendisi ile mesajlaştın
 son mesajtan sonra babası almış telefonu seni rahatsız mı ediyor diye
 bilge de seni bulabileceğini sanmadığı ve sana bişey yapmadığını düşündüğü için
 ayrıca babasından korkutuğu için
 bişey diyememiş
 babası telefonu alıp
 sözlü bir kıza asılıyorsun gerekçesi ile dövmüş
 onlar seni dövmeye gelirken bilge beni annesini telefonundan aradı
 babam telefonumu aldı
 kelebeğe haber ver dikkat etsin dedi
 ben sana nerde olduğunu sordum ama sen cevap vermeyince bende
 onuru aradım
 o da cevap vermedi daha sonra onur aradı beni hayır mı diye
 ben seni sordum
 dayak yemiş dedi
 tamam sen ona bişey söyleme geliyorum diyerek eczaneden
 bi kaç ilaç alıp yanına geldim
 bana kızgın olduğun için sana kendimi affettirmek istedim
 onun için yaptım
 sonra bilgeyi yanına bilerek getirdim
 görürsün kızarsın
 hesap sorarsın bilgede yalanını sana açıklar sandım ama söylememiş sanırım
 ama ben olsam bende söyleyemezdim benim yüzümden dayak yedin diye o yüzden
 bilgeye kızmadım
 ben bilgenin yanına gittikçe onun telefonuna mesajlar geliyordu
 sanırım yine eski erkek arkadaşı yazıyordu çünkü cevaplamıyordu mesajları
 sonra en son buluşmanızdan iki gün önce istanbula taşınacaklarmış babasının işi için
 bu arada eski erkek arkadaşı da istanbuldaymış
 beni aradı
 gel konuşmamız lazım dedi
 gittim yanına
 ben kelebeği çok seviyorum
 ama böyle böyle gitmemiz lazım
 bunu kelebeğe nasıl söyleyeceğimi bilmiyorum
 lütfen bana yardım et dedi
 en içten şekilde
 bi buluşma ayarla kelebekle
 bak canım babamın işi için gitmemiz lazım de
 ama seninle görüşürüz
 hem okulunun son senesi belki sende istanbulda iş bulursun
 yazın gelirsin görüşürüz şeklinde onu ileriye dönük motive edecek şekilde şeyler söyle
 o zaman pek üzülmez de dedim
 tamam canım doğru söylüyorsun demişti bana
 neyse sonra buluşmuşsunuz işte
 bilge sana o buluşmada anlatacaktı ama
 acil telefon gelmiş anlatamamış
 eve gitmiş
 eski erkek arkadaşı evlerinde
 onun tanıdığı bir nakliyatçı varmış
 o ayarlamış taşınma aracını falan
 konuşmuşlar bilge kızmış buna niye geldin diye
 sonra yine beni aradı acil gelir misi diye
 gittim ne oldu dedim
 ben kelebeğe söyleyemedim ne yapcaz dedi
 telefon aç benim telefondan anlat merak etmiştir kelebek dedim
 ben konuşmasam daha iyi olucak onunla dedi
 olur mu öyle şey dedim
 beni ona vermezler yalancı dedi
 sen ne diyon niye vermesinler
 ne güzel okul okuyor
 çok iyi bir bölümde
 geleceği çok parlak hiç kalmadan geçti sınıfları
 niye vermesinler dedim
 olmucak işte deyince
 ben kızın gönlünün eski erkek arkadaşına daha çok kaydığını anladım
 benim yerime söyler misin diye sordu bilge bana
 bana inanmaz ki dedim bilgeye
 buna da bilge inanmadı
 o zaman kimse söylemesin bıkar benden belki dedi
 kızdım bağırdım ona
 böyle ortada bırakılır mı salak mısın sen
 en azından başka bir bahane bul
 ayrılalım de seni beklemesin dedim
 hayır yapamam dedi
 telefon açar sana mesaj yazar ona ne yapacaksın diye sordum
 hattı kırıp değiştirecem dedi
 ver o zaman ben senin yerine söylerim sen mişsin gibi deyip
 hattını aldım
 ama kıyamadım
 baktım çok seviyorsun
 hem çok sevdiğin için sana kızdım
 söyleyeyim şu salağa aklı başına gelsin kimlere güveniyor görsün dedim ama
 yine de yapamadım
 sonra evin boş olduğunu göstermeye çalıştım falan
 o kız yüzünden üzülme diye tokat bile yedim senden ama
 artık çok rahatım dedi...
 -bunları niye daha önce söyleyip uyarmadın beni yalancı dedim
 -inanmazdın ki kelebek dedi
 -niye inanmayayım dedim
 -olm beni yalancı bellemişsin sen.deli gibi sevdiği kıza mı güvenirdin yoksa mimlenmiş bir yalancıya mı dedi
 -peki niye bana bilgenin telefonundan seni çok seviyorum yazıyordun
 utandı
 -gülçin hakkında neden yalan söyledin dedim
 -hala o salak hakkında mı konuşacaksın dedi
 -süper ötesi yalancısın bunu nasıl uydurdun sen dedim
 -hala bana güvenmiyorsun dimi dedi
 -güvenmem için sebeb göster bana dedim
 -lan mal güvenmezssen güvenme ben burda senin iyiliğini düşünüyorum dedi
 -sana mı kalmış benim iyiliğim dedim onu sinirlendirmek için
 -sen onu bunu bırakta sen söyle şimdi bakalım o şey neymiş dedi
 -hangi şey dedim
 -off biliyosun işte uzatma dedi
 evet kastettiğim cümle ona aşkım demekti
 ama kafam allak bullak olmuştu
 yalancının yalan söyleyip söylemediğini bilmek sabrinin şutunun nereye gideciğini
 bilmek kadar zordu
 eğer anlattıkları doğruysa bilgeden nefret etmeye başlamam lazımdı
 ve evet yalancıya
 sana aşkım demem lazımdı
 ama bir yalancı sevilebilir miydi
 duyduğum kadarı ile kelebeği anlatsam mı anlatmasam mı yalanından dolayı kimse
 affetmemişti
 ama gerçekleri öğrenmek
 veya aklın erdiği gerçeklere inanmak
 başkalarının yalanlarına odaklanıp
 insanın kendi yalanlarını unutması ne kadar aptalcaydı
 gerçek olan benim neye inandığım dı
 ve benim içimden o an yalancıya aşkım deyip sarılmak gelmedi
 ben aşkı bilge bildim
 yalancıyı da yalancı
 değişim için benim yalancıyı
 sizin kelebeği tanımanız lazım.
 -biliyorum cevap bekliyorsun ama şimdi veremem o cevabı dedim
 -anlayışla karşılıyorum kelebek aklın karmakarışık dedi
 -evet sınavlarım bitti ben memlekete gidicem dönüşte görüşsek olmaz mı dedim
 -hiç konuşmayacak mıyız dedi
 -konuşucaz tabi bak örnek vereyim sana şimdi sana görüşürüz dicem sende tamam diye cevap vereceksin konuşmuş olcaz dedim
 -tamam dedi
 eve gittim
 bi kaç gün kafa toparlamaya çalışıp memlekete döndüm
 dedem rahmetli olduğu için ananem yalnız kalmıştı
 ve babamın tüm ısrarlarına rağmen bizde kalmayı reddediyordu
 yemek te yapamadığı için ben yakın olan ananeme yemek götürüp getiriyordum
 bir gece yine dua ettim
 önceki duamın benzeri idi
 yine seveceğim evlenebileceğim bir kadın duasını ettikten sonra yatarken
 aklıma o bayram geldi
 ben o duayı ettikten sonra
 bayramın ilk günü yalancıyı görmüştüm mezarlıkta
 yoksa allah dualarımı gerçekten kabul etmiş
 karşıma yalancıyı çıkarmışta
 ben mi görememiştim
 sabah bir telefon sesi ile uyandım....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder