29 Eylül 2012 Cumartesi

adını ne koysam 15


-ne istiyorsun bu yetimden dedi
   -ya anane diye lafa girecektim ki
   -seni hiç dövmedim ama döverim kelebek niye bağırıp çağırıyorsun kıza??kız senden korkusundan
   ben müsadenizle yapamayacağım dedi.ne diye istemiyorsun ne yaptı kız dedi
   -tamam anane özür dilerim kusura bakma dedim sinirli olduğu için
   -bilmediğim bişey varsa özrü ben dileyeyim ama kızdan önce bana gelip anane ben bu kızı şu şu şu sebeblerden dolayı
   istemiyorum diyerek geçerli bir açıklama yapsaydın sen haklı olurdun..
   -tamam anane dedim lafı uzatmamak ve birazda bananecilikten dolayı
   -bak kelebek sen de benim oğlum sayılırsın elbet el kızına değişecek değilim seni..belli ki seni üzmüş veya
   istemidiğin şeyler olmuş.kendine göre çok haklı da olabilirsin..belki de en iyi tanıyan olarak
   ilk sana sormam gerekirdi.ama artık işe aldım sayılır ve çok hevesli.şimdi sana karşı
   yaptığı hatalar için değil bana yapacağı bir hataya kadar onu çıkaramam.
   çıkarırsam sağda solda 3 5 kuruşa kıyamadı derler.dedi
   -tamam anane haklısın dedim
   -oğlum kızın maddi durumu da iyi değilmiş.devlet bana ihtiyacımdan fazlasını veriyor.kızın yaşı genç
   çevresinde görüp canı her bişey istediğinde parasının yokluğundan dolayı babasının vefatını hatırlamasın dedi
   -tamam anane iyi düşünmüşsün dedim
   -eğer sen haklıysan ben de görürüm yanlışlarını zaten dedi
   ben zor görüyorum yalancının yalanlarını ananem nasıl görecekti ki
   ama bunu da ananeme söylesem muhtemelen inanmayacaktı
   ayrıca yemek taşıma derdinden kurtulmuş olacaktım.
   seviyordum ananemi dert olmazdı elbet ama yine de başka işlerimi daha rahat yapabilecektim
   baktım herkes karlı çıkıyor bu işten
   eyv çekip sesimi çıkarmadım
   -araban da hayırlı olsun dedi ananem
   -sağol dedim
   -artık bizi de gezdirirsin dedi
   -istediğin zaman haber vermen yeterli anane dedim
   biraz daha oturduktan sonra müsade istediğimde
   -dediklerimi anladığını varsayıyorum kelebek dedi
   -anladım anane merak etme dedim
   evden çıkar çıkmaz mesaj attım yalancıya
   -'ananeme bişey olursa...'
   cevaplamadı
   cevaplamamasının sessizliği bilgeyi hatırlatırken
   bilgenin sessizliği yine kendimi yalnız bıraktı
   çok zor du aşk
   eşitliği sağlamak için
   severken sevilmeyi beklemeli
   beklerken sevmeye devam etmeli
   mutlu olabilmek için sevildiğini hissetmeli
   ama ne yazık ki bir türlü denklemi kuramadım
   sırayla işlemleri yaparken pi'yi kader olarak almamaktı galiba hatam
   çünkü sonuç hep küsuratlı yalnızlık...
   işin kötüsü her bilge aklıma gelişinde
   onun sözü itibari ile
   'ne zaman aklıma o gelirse,onun da beni düşünüyor olduğunu hissetmemden dolayı daha da çok acı verdi yalnızlık
   bilge ile aklıma gelen başka bir konu ise
   allah'a yaptığım dua sonucu onun karşıma çıkması
   ama aynı zamanda yalancıyı da dua ertesi günü görmüş oluşum
   ya benim duam gerçekleşmemişti
   ya da ben hala yanlış adresteydim
   beni dürten şeytan mıdır bilmem
   içimden bir ses
   olm kelebek belki de allahın gönderdiği yalancı idi bir de onunla dene diyordu
   ama bu ses içime hiç sinmiyordu
   her haline sinir oluyordum çünkü
   tüm bunlarla beraber  staja başlamam gerekiyordu
   günler geçerken ananem den hiç bir şikayet gelmiyor
   herkes gayet mesut mutlu gözüküyordu
   bir akşam üzeri yemek için ananemlere gittik ailecek
   biz eve girdiğimizde
   yalancı sofrayı hazırlamış
   tek eksik olarak yemeklerin tabaklara doldurulmasını bırakmıştı
   ben en son eve giren olarak
   kapıyı kapatırken
   yalancı annem ve babama hoş geldin derken
   ben bundan nasiplenemedim
   annem ve babam yalancıya hal hatır sorarlarken
   yalancı müsade isteyerek gitmek istedi
   ben hariç herkes otur sende bizimle ye desede
   yalancı annesinin evde yalnız olduğu gerekçesi ile gitmekte kararlı gözüküyordu
   ananem yalancının annesini de çağırmak istese de
   başka bir zaman diyerek olaya noktayı koydu
   tüm bunların oluşumu sırasında hiç bana bakmıyor
   ve gitmek üzere çantasını alıp kapıya doğru geldi
   ben malı hala içeri girememiştim konuşmalara uzak kalmak için
   kapısını ben açmak zorunda kaldım
   yine suratıma bakmadan ahaliye afiyet olsun dilekleri ile beraber gitti
   biz oturduk yemek yerken
   ananem kızı anlata anlata bitiremiyor
   ben de içimden
   -vay amk tezgahı kurmuş kandırmış yine anenemi diye sinirleniyordum
   yemeği yedik avara kaldım
   bizimkiler gereksiz konuşmalarla
   o nasıl bu nasıl geyiğine girdi
   çok da uzatmadan tası tarağı toplayıp eve gitmeye karar verdi bizimkiler
   bindirdim arabaya
   attım eve ama ne uyku var ne de o gece tv de izlenebilecek bir bok
   gündüzlerin de pek farkı kalmadı hep aynı şeylerle zaman geçerken
   x arkadaşı arıyorum
   -olm ne yapıyon?
   -internette takılıyom
   y yi arıyorum
   -olm ne yapıyon
   -faceteyim kızla konuşuyom
   iyi bok yiyonuz amk gelin adam gibi çıkalım araba var imkan var
   baktım millet eğlenceyi bulmuş
   bende gireyim dedim şu internete
   gittim oturdum kafeye
   yapacak bişey yok
   msn açsam silik
   face açsam silik
   bi kaç spor haberi okudum
   yaladım yuttum spor aleminde neler olduğunu
   can sıkıntım geçmedi
   aç olm kelebek şu face i dedim
   ama açmadım çünkü hala bilgeden haber bekliyordum
   ablam müstakbel enişte beyin varlığını iyice aileye kabul ettirdi
   gel zaman git zaman isteme aşamasına getirmişler
   hayırlısı ile evlenmek için
   allah emri ile istemeye geldiklerinde
   kendimi bir an enişte beyin yerine koydum
   ne utanç verici bir durum amk
   herkes birbirini tanıyor
   muhabbet önceden iyi ama
   iş istemeye gelince herkes utangaç rolü yapıyor
   verdik gitti dedi peder bey
   el öpmeler esnasında ben işin piçlik kısmında olduğum için benden büyük enişteye el kaldırdım öpmesi için
   o an gülüşmeler oldu ama peder bey affetmedi
   bir hafta yayalık cezası verdi arabayı elimden alarak
   bizim aileyi bi telaş aldı
   yok ne giyecem yok ordan şunu almam lazım
   yok nişan burda olsun
   davetiye tarih derken onlar kendi dertlerine düştü
   bana da meşgale çıktı ailenin şoförü rolü benim oldu
   10 gün kadar ananem ve yalancıdan haber almamıştım ki
   ananem bize geldi
   herkesle konuştuktan sonra
   oturduğu koltukta yer boşalınca
   -gel bakalım dedi
   -buyur anane dedim
   -ne oldu ziyaret etmez oldun dedi
   -biraz yoğunduk anane dedim
   -gelmek istesen vaktin olacağını biliyorum kelebek o kız var diye gelmiyorsun dimi dedi
   -yok anane olur mu hiç dedim
   -iyi peki görüşcez dedi
   ortam da daha fazla konuşmaya müsait olmadığı için konuşmaya ara verdik
   ben ananemi evine koluna girerek götürdüm
   -çok iyi kız kelebek dedi yolda
   -öyle kalır umarım sana karşı dedim
   onun hakkında bişey söyledikçe ben konu değiştirmemden dolayı ananem üzerime fazla gelmedi
   ertesi öğlenden sonra beni aradı
   cevap vermedim
   tekrar aradı
   yine açmadım meşgule alarak
   mesaj geldi
   -açsana eşek herif ben ananen
   ben arayacakken o tekrar aradı
   -buyur anane dedim
   -bi saniye diyerek telefonu ananeme verdi yalancı
   -bana bişey olsa ilk kimden duyarsın dedi
   -allah korusun dememe kalmadan
   -bu numaradan her aradığımda cevap vereceksin dedi
   -tamam anane dedim
   -şimdi iyi dinle diyerek marketten yaprak sarma yemeği için olduğunu düşündüğüm eksik listesi verdi
   ayrıca ceza olarak yalancıya kontur almamı söyledi
   sesimi çıkaramadım ihtiyaçları aldım
   konturü de tedarik ederek ananemlere yola koyuldum
   malzemeleri bıraktım
   ananem kızgın
   -çok kırdın beni dedi
   -meşguldüm kusura bakma dedim
   -konntur aldın mı dedi
   -evet deyip yalancıya uzattım ama almak istemedi
   ananemin al kızım zorlaması ile aldı
   var mı başka bi emrin diyerek gidecektim ki
   -otur bişey iç öyle git nefes nefese kalmışsın dedi
   -sağol içmicem dedim
   -kelebeeek dedi ters ters bakarak
   mutfağa yöneldim
   kendim bişey doldurup içmek istediğim için ben girip dolabı açarken
   yalancı geldi
   kontur kartını uzattı
   -ben istememiştim yanlış anlama al konturüm var dedi
   -sende kalsın onu da gammazlarsın şimdi ananeme derken
   onun hiç  bana bakan gözlerinden ikişer damla yaş arka arkaya akacağını bilemedim
   o lavaboya koşarken
   kartı da yere bıraktı
   benim bir özrüm birikti yalancıya belki ama
   ordam kaçmam lazımdı
   -görüşürüz anene içtim sağol dedim
   yolumun açık olması temennisi ile beni uğurladı
   aşşağı indim
   arabayı çalıştıracam
   ama çalışmıyor
   vazgeçtim denemekten
   oturup kalmışken şoför mahalinde
   bir özür mesajı yazmak istedim yalancıya ama
   eve geri çıkmaya karar verdim ne yapacağımı bilmez halde
   çaldım kapıyı
   yalancı açtı gözleri hala kızarık
   ne var diyen gözlerle bana bakarken
   -ananeme mahallenin çocukları kapıyı yanlışlıkla çalmış dersin özür dilerim demeye geldim dedim
   hiç bir şey demeden bana bakarken
   ananem seslendi
   -kimmiş kızım diyerek
   bana baktı yalancı
   -mahalle.. dedi sustu biraz sonra tekrar bana baktı -kelebek gelmiş diye seslendi ananeme artık yalan söylemiyorum mesajı vermek istercesine
   -bişey mi unuttun oğlum dedi ananem
   içeri girmez farz oldu bu gelişe bir sebeb uydurmak için
   -anane akşam yemek ayırmayalım mı sana diye soracaktım dedim
   -annenin haberi var biliyor o selam söyle dedi
   böylece yırtmış oldum mevzudan
   işler karmakarışık gelişirken
   ben hala bilgeyi düşünüyordum
   akşam üzeri yine yalancının numarasından arandım
   sıkıyorsa açma amk
   -efendim dedim
   -bi gel oğlum dedi ananem
   gittim yine
   yalancı hala orda
   ağzıma tıkıştırdı ananem sarmanın ikisini
   nasıl olmuş diye sordu
   -değişik olmuş dedim
   -yalancıya yapmasını öğrettim bugün o sardı hep dedi
   -elinize sağlık dedim ananeme bakar halde
   bir tabak bizim ev için ayrılmış olan sarmayı aldım
   bir tabak da yalancıya vermiş eve götürmesi için
   -kızı eve götürüver geç oldu dedi ananem
   bişey demedim
   dışarı çıktım vedalaşarak
   yalancıda çantasını ve tabağını aldı
   kapattık kapıyı konuşmaksızın dışarı kadar çıktık
   ben arabanın alarmını öttürüp kapı kilitlerini açtım
   ama o evleri istikametine yürümeye devam etti
   -gelmiyor musun dedim
   hiç cevap vermeden gitti
   gündüz ki üzüşüme bağlayarak ses çıkarmadım
   yine bir hafta kadar uğramamıştım ki
   ablamlam her fırsatta yalancıdan konu açmaya başladı
   yok öyle iyi bakıyormuş yok ananem çok memnun muş falan filan
   bana anlatma diyerek kızdım ablama
   enişte bey ve ablam
   beni sinemaya çağırdılar
   -kim kim gitcez dedim
   -sen ben enişten dedi
   -başka birisi gelirse aramız açılır abla dedim
   -açılmaz açılmaz hadi dedi
   sinemaya vardığımda yalancıyı da görmem ile korktuğum başıma geldi
   ama bu işte yalancının suçu olmadığını onun da beni görmesi ile suratındaki şaşkın ifadeden anladım
   herşeyi ablam planlamıştı
   herkesin içinde eniştem de bize çok yakınken
   -abla uyarmadım mı seni dedim
   -ne olucakmış dedi
   ters ters bakıp terk ettim sinemayı
   iyice sinirlenmiştim ama enişte beyin de orda olması sebebi ile sesimi fazla yükseltmemiştim
   akşam eve gelmesini bekledim ablamın
   ben lafa girmeden o girdi
   -kızın da haberi yoktu benim hatam dedi
   -nişan ve düğününde yanında olmamı istiyorsan bir daha yapma diyerek konuyu kapattım
   nişan öncesi
   enişte bey herkesi pikniğe çağırdı
   bir nevi kaynaşma olarak
   araba ile iki tur atmak zorunda kaldım
   milleti götürecem diye
   tam bitti derken
   -olm ananeni de alıp gel dedi babam
   çaresiz bindim arabaya
   çaldım kapıyı
   hazırlanmışlar zaten
   sessiz bir yolculukla piknik alanına geldik
   onu taşı bunu getir derken
   babamın mangal başında durma görevini bana vermesi ile
   sikicem pikniğinizi deme aşamasına geldim
   çevreyi gözetlerken farkettim ki
   ablam ile yalancı da küsmüş
   daha doğrusu yalancı ablama küsmüş
   götüm başım is oldu amk
   millet çatur çutur yiyor
   ben onlara et yetiştiriyorum
   amk tavukları sadece yağ ızgaraya koyar koymaz alev alıyor
   alev alınca da çevreden eleştiriler geliyor
   tuz at
   kömürü karıştır
   biliyosanız gelin kendiniz yapın dicem ama
   zalim peder beni o kömüre sokar o lafı dersem
   ben milleti kesiyorum kim ne yiyor diye
   bu sırada farkettim ki
   bizim yalancı  yemiyor  
   bi yandan ananem önüne bişeyler veriyor ye diye
   bir yandan ablam bir yandan da annem
   ama ben hala üvey evlat muamelesi görüyorum
   allahtan enişte gelip biraz gönlümü aldı
   -çok yorduk seni söz senin de yaparsak ben pişirecem.nişanda bir şişe viskin benden dedi
   viski sözünü alıp biraz kendime gelince
   neşeli neşeli etrafa bakarken
   3 kere göz göze geldik yalancı ile
   ablam kalktı yanıma geldi
   -kolay gelsinn dedi
   -git sen onu doyur kardeşin açmı hiç sorma zaten dedim
   -salak sen yiyemiyon diye kız da yemiyor dedi
   -abla ben seni uyarmadım mı dedim
   -iyi be tamam dedi
   aklıma birden gelen  fikir hiç de fena sayılmazdı
   bir kız bumam gerekiyordu
   ama kız bulmak kolay mı amk
   ama bulmuş numarası yapmak olabilirdi
   telefon çaldı çok geçmeden
   kısaca akşama halı saha maçını olduğunu belirten arkadaştı ama
   ben telefonda öyle konuştum ki
   yalancı bilge ile konuştuğumu
   ablamda başka kızla konuştuğumu sandı
   arasıra kafamı çevirdiğimde
   yalancının asılmış suratını beraberine alarak
   20 30 metre açılarak tek başına başka bir yerde oturarak beni izlediğini gördüm
   telefon kapanmıştı ama ben konuşmaya devam ediyordum
   -bende... bende... öptüm... görüşürüz diyerek duyulabilecek şekilde telefonu kapattım
   ablamın durumu yalancıya anlatacağını bildiğim için
   eve gelince sinemaya gitmiş rolü
   evden çıkarken saçlara eksra bakım ile beraber parfümler sıkmam ve normalden
   iyi giyinmem ile ablama bir kızla buluşuyorum mesajı verdim
   bunlarla yetinmeyip
   okuduğum okulun bulunduğu ile bile gittim
   bilgeyi görebileceğim mekanları gezdim
   ama yine nafile kaldı
   ablam nerde olduğumu sorduğunda
   -şu an müsait değilim ben seni ararım diyerek kapattım
   merak uyandırmak ve kızlayım mesajı vermek için
   -gel sen o kız hakkında çok önemli bişey öğrendim diye mesaj attı ablam
   hemen aradım
   -hangi kız?ne önemlisi kimden öğrendim dedim
   -gelince konuşuruz dedi o kapattı
   hemen  memlekete döndüm
   ablama koştum anlat diye
   anlatarak olmaz göstermem lazım dedi
   hadi göster o zaman dedim sede
   -bekle enişten gelsin dedi
   eniştemi aradık
   aşşağı indik
   hadi bin dediler arabaya
   -eğer yine yalancının olduğu bir yere gidersek aramız açılır abla dedim
   eniştem lafa girdi ben söz veriyorum yok dedi
   bir alış veriş merkezine gittik
   eniştem leptopunu çıkardı
   bağlantıyı sağladı
   kendi facebookunu açtı
   bilgenin isim soyismini yazmaya başladı
   -bir dakika dedim
   -ne oldu dedi ablam
   -sen nerden biliyorsun onun soyadını yalancıdan öğrendin dimi dedim
   -evet ama bakman lazım dedi
   -yaa yalancı uydurmuştur onu dedim
   hiç se çıkarmadan açtılar
   -resimdeki kızı gösterip bu mu dedi ablam
   -evet dedim resme bakarak
   -bu kızın hani face i yoktu dedi yine ablam
   -açmıştır abla dedim
   -bu face 3.5 senedir kullanılıyor kelebek yorum ve gönderi tarihlerine bak dedi
   şaşkındım ama hala yalancının onun adına face açtığını düşünüyordum
   -hem de çok uzun süredir şu isimli çocukla ilişkisi var olarak gözüküyor dedi
   isme baktım bilgenin kullandığı hattın sahibinin ismiydi
   -ya tamam işte yalancı ayarlamış bunu dedim
   -kızın çocukluk resimlerini de mi yalancı ayarlamış,kız basbaya senin face'i silerek kendisi de kullanmıyor imajı vermiş dedi
   -öyle olsa herkese açık olmaz sadece arkadaşları görür yorumları falan hiç mi korkmaz bilge ben bir gün face açar da görürüm diye dedim
   bunu kendimce kabullenip
   yalancının yeni oyunu olarak düşündüğüm için
   yalancının ağzına sıçmak üzere yola çıktım
   aksilik o ki lastik patladı
   biraz tecilli de olsa
   evin önüne gelip
   -çabuk aşağı in mesajı attım
   cevapta gelmedi
   kendisi de
   yukarı çıktım
   kapıyı ananem açtı
   -hoş geldin diyerek içeri aldı
   -yalancı yok mu dedim
   -hayırdır dedi
   -hiç sordum öylesine dedim
   -meyve almaya gitti gelir şimdi dedi
   biraz bekledim
   -akşama yine gelirim diyerek kaçtım ananemden
   amacım onu aşağı da bekleyip hesabı kesmekti
   nitekim beklerken geldi
   apartman girişinde
   içeri girdi beni görmezden gelip yukarı çıkarken kolundan tutttum
   -niye ablama herşeyi anlattın dedim
   hiç cevap vermeden gözlerime baktı sadece
   -ne diye hala bilge adına facebooklar açıyor oyunlar oynuyorsun dedim
   gülümsedi
   -cevap versene diyerek sarstım kolunu biraz
   -canımı acıtıyorsun bırak dedi
   -cevap ver o zaman dedim
   -ben oyunu seni severek oynamışım kaybedeceğimi bile bile hemde
   sırf seni görebilmek için gece gündüz ders çalışarak yaz okuluna kalmadım
   sırf arasıra hoşgeldin veya güle güle diyebilmek için ananene yardım ediyorum
   ablan aradı çok sinirli dikkat et dövebilir dedi
   ama kaçmadım
   niye kaçmadım biliyor musun?
   senin bilge ile her buluşmanda babasından dayak yeme ihtimalini bile bile gitmen gibi bir sebeb işte.. dedi bir kaç damla ile

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder